ChatGPT: Jasný dôkaz, že aj tu budú reklamy
Zdroj: OpenAI
2m čítanie

ChatGPT: Jasný dôkaz, že aj tu budú reklamy

Reklamám v ChatGPT sa nevyhneme.

Keď sa povie AI čoraz viac skloňuje slovo bublina, nevynímajúc ani nástroje ako ChatGPT, Gemini alebo Perplexity. Používateľ Tibor Blaho na X ukázal odkazy na reklamné funkcie v androidovej aplikácii. Ide o pridanie nových API funkcií, ktoré sú zamerané na poskytovanie reklám v rámci platformy tejto umelej inteligencie.

Reklamy už prichádzajú

Už niekoľko mesiacov sa hovorí, že používatelia sa viac pýtajú AI, ako by používali vyhľadávač. Väčšina nástrojov umelej inteligencie môžete používať zadarmo. Sú tam síce limity, no mnohým používateľom nebudú prekážať. Na bežné používanie a občasné vyhľadávanie bude táto forma bez plateného predplatného bude postačovať.

Personalizované reklamy na platformách ako sú ChatGPT, budú mať veľkú budúcnosť. Google má silnú pozíciu vo vyhľadávaní a poskytovaní reklamy na základe vašich preferencií.

Predstavte si ale, ako by mohla vyzerať personalizovaná reklama na základe informácií, ktoré o vás získala umelá inteligencia. Tie budú ďaleko presnejšie ako informácie, ktoré o vás má Google na základe rôznych sledovacích skriptov a vyhľadávaní konkrétnych slov.

Väčšina za AI neplatí

Podľa štatistík používa účet približne 800 miliónov ľudí každý týždeň. Oproti minulému roku je to výrazný nárast, kedy v rovnakom období k novembru 2024 používalo tento nástroj len 100 miliónov ľudí týždenne. Na základe štúdie, ktorú si vynechalo vypracovať OpenAI, odosiela 700 mil. používateľov až 18 miliárd správ za týždeň. Tieto údaje sú platné k júlu 2025.

Čoraz väčšia obľuba bude viesť spoločnosti poskytujúce AI nástroje k širšej monetizácii. Predpoklad, že prestanú používať verzie zadarmo a umožnia len niektorú z foriem predplatného, je nereálna. Nastal by totiž veľký odliv používateľov, ktorí si zvykli na to, že AI je z veľkej časti zadarmo alebo za akosi štandardizovaných 20 eur / dolárov mesačne.

Zdroj: Bleeping Computer, @btibor91

Prečítajte si aj: